ОҚЫҒЫСЫ КЕЛЕТІН МЕКТЕП - ОҚЫҒЫСЫ КЕЛЕТІН ҰЛТ: ОҚУ ОРНЫНЫҢ ДАМУЫН ТАЛДАУ ЖӘНЕ ОҚЫТУДЫҢ ҰЛТТЫҚ МӘДЕНИЕТІН ТРАНСФОРМАЦИЯЛАУ
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.53355/ZHU.2024.112.4.001%20Түйінді сөздер:
білім беру мәдениеті, институционалдық оқыту, ұлттық даму, оқыту қоғамы, білім беруді трансформациялау, үздіксіз жетілдіру, білім беру қоғамы, білім беру саясатыАннотация
Бұл мақалада оқу бағдарланған мектептер мен білімге негізделген қоғамның дамуы арасындағы симбиотикалық байланыс зерттеледі. Ол бiлiм беру мекемелерiнiң ұдайы жетiлдiруге бейiмдiлiгi ұлттық оқыту мәдениеттерiне қалай әсер ететiнiн және керiсiнше талдауға бағытталған. Мақалада институционалдық оқытуға көзқарас кеңірек қоғамдық білім беру құндылықтарына қалай айналатынын түсінудегі сыни олқылықтар қарастырылады. Аралас әдісті пайдалана отырып, зерттеу түрлі өңірлердегі 50 мектептің сандық зерттеуін педагогтармен, әкімшілермен және саясаткерлермен сапалы сұхбаттармен үйлестіреді. Ол сондай-ақ білім беру саласындағы он жылдық кезеңдегі ұлттық көрсеткіштер туралы бойлық деректерді талдады. Нәтижелер күшті оқу рухы бар мектептердің жергілікті оқу қоғамдастықтарын құруға елеулі үлес қосатынын көрсетеді, олар өз кезегінде өңірлік және ұлттық оқыту мәдениеттеріне әсер етеді. Негізгі тұжырымдар оқытуға бағдарланған оқу орындары бар аудандарда білім беруге жұртшылықтың қатысуының 45% ұлғайғанын көрсетеді. Мақалада білім беру мәдениетін институционалдық деңгейден ұлттық деңгейге беру тетіктері туралы құнды түсінік беріледі. Практикалық салдарлар білім беру саласындағы саясатты, мектептерді қайта құру стратегияларын және оқытудың ұлттық мәдениетін қалыптастыру мақсатында жұртшылықпен өзара іс-қимыл тетіктерін әзірлеуге қатысты ұсынымдарды қамтиды.