МЕКТЕП ЖАСЫНА ДЕЙІНГІ БАЛАЛАРДА СӨЙЛЕУДІҢ ДИАЛОГТЫҚ ФОРМАСЫН ДАМЫТУ
##plugins.pubIds.doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.53355/ZHU.2024.111.2.011%20Түйінді сөздер:
мектепке дейінгі білім беру, оқу процесі, қарым-қатынас дағдылары, диалогтық сөйлеу, оқыту әдістері, белсенді қарым-қатынас сеанстары, ойын, балалардың сөйлеуіАннотация
Мақаланың мақсаты-мектеп жасына дейінгі балалардың диалогтық сөйлеу формасын
игеру ерекшеліктерін зерттеу және үлкен мектеп жасына дейінгі балалардың диалогын
қалыптастырудың педагогикалық бағдарламасын құру, балалардың сөйлеуінің өзін-өзі
дамытуға ықпал ететін бірлескен ойындар әзірлеу. Мақалада мектеп жасына дейінгі
балалардың диалогтық қарым-қатынасын оқытуға баса назар аударылады, егер белсенді
қарым-қатынас сессияларының педагогикалық мүмкіндіктері анықталса және оларды оқу
процесінде қолданудың мазмұнды және ұйымдастырушылық-әдістемелік негіздері жасалса,
бұл шеберлікті жоғары деңгейге көтеруге болады. Зерттеудің жетекші идеясына назар
аударылады: баланың сөйлеуі сөйлеу белсенділігі нәтижесінде дамиды. Сондай-ақ, мәселені
теориялық зерттеу нәтижелері мен тәжірибелік-педагогикалық жұмыстың нәтижелері
бойынша автор сөйлеуді дамытудың негізгі міндеттерінің бірі диалогтық сөйлеуді дамыту
екенін айтады. Балаларды бірлескен іс-әрекет процесінде өзара ынтымақтастық пен өзара
түсіністікке үйрету маңызды. Мектеп жасына дейінгі балалардың елдегі және шетелдегі
құрдастарымен қарым-қатынас проблемасы туралы эксперименттік зерттеулер өмірдің 7
жылындағы құрдастарымен қарым-қатынастың онтогенетикалық дамуының бейнесін
береді. Автор бұл зерттеулер мектепке дейінгі мекемелердің жұмыс тәжірибесінде
жалғасып жатқанын атап өтті. Зерттеу бұл мәселені тереңірек ашуға және диалогтың
жалпы сөйлеу дамуына қандай әсер ететінін көрсетуге тырысады.
Мақалада мектеп жасына дейінгі балаларға арналған белсенді және интерактивті
әдістер мен білім беру іс-шараларының кешені ұсынылған. Бұл материал мотивация деңгейін,
өзін-өзі бағалауды, ойлау түрін арттыруға бағытталған Мектепке дейінгі тәрбиешілер үшін
құнды болады. Эксперимент нәтижелері таңдалған әдістер мен іс-шаралардың мектеп
жасына дейінгі балалардың диалогтық сөйлеуін дамытуға оң әсерін көрсетті.